LUXE WOONSCHIP
IN PRIJS VERLAAGD
ONDER BOD

Luxe woonschip Luxe woonschip Luxe woonschip
Luxe woonschip Luxe woonschip
 

Vraagprijs: € 495.000

Maandbedrag berekenen

 
Contactpersoon
Naam makelaarSjoerd Kampen
Kantoor makelaarSneek (Fr) Hoofdkantoor
Telefoon makelaar0031(0)6-5472 3943
Contactbezichtigingsafspraak | informatie | Bel mij terug
Presentatie
InvoerdatumLanger dan 6 maanden geleden
Merk schipLuxe woonschip
Type schip Steilsteven. Luxe varend woonschip
Naam schipMS Steilvol
1e oude vraagprijs€ 595.000
VraagprijsTe koop voor € 495.000
In prijs verlaagdJa
BtwNiet betaald
Afmeting27.50 x 5.05 x 1.40
Bouwjaar schip1931
MotorCummins 215pk
MateriaalStaal
Slaapplaatsen8
LigplaatsSpakenburg
Ligplaats in provincieUtrecht
Ligplaats in landNederland
Bijzonderheden
Uniek luxe woon/bedrijfsvaartuig geschikt voor luxe charter op de franse kanalen.Vrijwel geheel vernieuwd in 2010. Vrijheid en luxe voor zowel permanente bewoning als bedrijfsmatig in te zetten. Moet je gezien hebben! HET GAAT OM EEN ALS BEDRIJF GEREGISTREERD SCHIP. DE VRAAGPRIJS IS EXCLUSIEF BTW.
DownloadsInventarislijst 27.10.2017
OverigScheepsdetails afdrukken | Mail een vriend | Financieringen
Facebook
Twitter
Algemeen
Aantal bakskisten6
Aantal zitplaatsen buiten / kuipMinimaal 12
Ballast kg en materiaal5000 kg
Binnen- en buitenbesturingHydraulisch
Bouwnummer schip165-B-NIJM
BouwwijzeRomp overnaads geklonken
Casco eigen bouwWerf gebouwd
Droogvallen
Gangboorden50cm breed
Inruil mogelijk?Nee
Interieur eigen bouwWatervast multiplex
Interieur materiaalModern
Inventaris inclusief
Isolatie10cm steenwol
OpbouwStaal nieuw 2010
Ramen draai- / schuifbaarKantelramen
Ramen materiaalThermopane veiligheidsglas
Ramen lijsten materiaalAlluminium
Stahoogte205
Stahoogte kajuit205
Stahoogte stuurhut210
StuurwielHydraulisch
Vorm schipSteilsteven
Waterverplaatsing90.000 kilo
Werf schip
Zelflozende kuip
BijzonderhedenGeheel vernieuwd in 2010
De maten staan aangegeven in o.a het bodem rapport opgemaakt door een Maritime Surveyor Selles & Van Dijk, tbv het CvO. Deze documenten liggen aan boord.
Op dat document staat nog een diepgang van 1.20mtr, maar we hebben er nadien een iets groter roerblad onder gedaan voor betere vaareigenschappen. Door het grotere roerblad steekt het schip op de hak iets dieper, zo-n 1.40mtr en ca 45 cm op de neus.
Ponsdoppen verpakt in eenheden van 15 kg in luchtdichte dikke buisfolie.
Interieur
Aantal zitplaatsen binnenMinimaal 12
BinnenverlichtingHalogeen
Dinette
Douche2x
Droger
DVD
Geluidsinstallatie
GordijnenZeer mooie gordijnpartij
StofferingNieuw 2011 kleur taupe
Toilet2x
Toilet typeSanibroyeur
TV
Verwarming
Vuilwatertank inhoud2 x van ca 2600 ltr
Wasmachine
Watertank 1 inhoud ca 3800 ltr
Watertank 1 materiaalKunstof HDPE
Watertank 2 inhoud3800
Watertank 2 materiaalKunstof HDPE
Bijzonderheden- Vuilwatertanks zijn van kunststof. HDPE (High Density Poly Ethylene)
- Aantal 2; Afmeting 3300x2000x400mm (LxBxH), wanddikte 12 mm
- Incl inspectiedeksel Ø 315 met deksel en elvz klemdeksel
- Incl vulpijp 2”, ontluchting 2” en pompaansluiting 11/2”
- Inhoud per tank bedraagt ca 2640 liter.

- Drinkwatertanks zijn van kunststof . HDPE (High Density Poly Ethylene)
- Aantal 2; Afmeting 6000x1600x400mm (LxBxH), wanddikte 12 mm
- Incl inspectiedeksel Ø 315 met deksel en elvz klemdeksel
- Incl vulpijp 2”, ontluchting 2” en pompaansluiting 11/2”
- Inhoud per tank bedraagt ca 3840 liter

- Materiaal KIWA goedgekeurd voor levensmiddelen en drinkwater. Op HDPE platen zit 20 jaar garantie.

Wanneer wij de water tanken volgooien doen wij hier gemiddeld zo-n 4 weken mee. Hier wordt dan 1 a 2x daags gedoucht door 2 personen, regelmatig gebruik per week van vaatwasser en wasmachine alsook om te koken etc.

De toiletten hebben 2 mogelijkheden om met water door te spoelen
- wanneer we in schoonwater liggen zetten we het om door buitenwater te gebruiken om de toiletten te spoelen. Dit gebeurd 90% van de tijd.
- Wanneer we in minderschoon of heel ondiep water liggen, dan zetten we het om op de watertank om extreme vervuiling in de stortbakken te voorkomen.
- Het vuilwater kan zowel in de vuilwatertanks worden opgeslagen alsook direct geloosd.

Wij hebben stuurboord ook walaansluitingen op het schip aangebracht. (voorbereidingen voor walaansluitingen bakboord getroffen. Op ligplekken waar een vaste waterleiding is, kan deze op het schip worden aangesloten zodat de tank niet steeds apart hoeft worden gevuld, alsook dat het schip direct op het riool zou kan worden aangesloten.

Kombuis
Koelkast1 grote + 1 kleine
Kooktoestel aantal pitten6pits semi professioneel
Kooktoestel typeGas
Magnetron
Oven2x
Vaatwasser
Vriesvak
Wasbak
Water koud
Water warm
Waterdruksysteem
BijzonderhedenPrachtige keuken, geschikt voor professionele doeleinden.Keukenlades zijn maar liefst 90 cm diep Door de raampartijen een lichte open sfeer.
Wij hebben een grote gasfles van 9 kg voor op de neus staan. Deze wordt enkel voor het gasfornuis gebruikt. Met deze ene fles doen we praktisch een jaar lang. De 2 ovens gaan op elektra.
Slaapplaatsen
Hutten3
Slaapplaatsen vast6
Slaapplaatsen flexibel4
Slaapplaatsen lengte200
Woningindeling achterStuurhut met royale zit ruimtes, via openslaande deuren toegang naar achterdek.
Achterkajuit bestaat uit een Lounge annex slaapkamer met kantoor. Via kantoor doorgang naar motorruim.
Woningindeling voorMasterbedroom, doucheruimte met twee wasbakken en toilet. Tweepersoons hut met eigen douche ruimte en toilet. De ruimtes zijn in hoogwaardige stijl afgewerkt.
BijzonderhedenHet interieur is hoogwaardig afgewerkt, heeft een luxe en gezellige uitstraling.
Voor in de neus te bereiken via slaapkamer en van buiten af via 1 groot luik op de punt. hydraulisch
geopend. Afmeting luiken dusdanig dat er eenvoudig een motor door het luik in het ruim geplaatst kan worden.

Het motorruim is van binnenuit via het kantoortje te bereiken alsook vanaf het achterdek, middels 2 grote luiken die hydraulisch bediend worden.
Motor
Aantal motoren1 + hulpmotor
AutokraanInstallatie gereed
BoegschroefSider 22pk
BrandstofDiesel
Cilinders6
Draaiuren500
Hekschroef
Keerkoppeling hydraulisch
Keerkoppeling revisieNieuw 2010
Materiaal brandstoftank 1Staal
Materiaal brandstoftank 2Staal
MotormerkCummins 215 PK
Bouwjaar motor2010
Reserveonderdelen
Reserveonderdelen verkrijgbaar
Schroefgrootte120
Soort schroef3 blads
StabilisatorenKimmen
Tankmeter
Temperatuurmeter
Toerenteller
BijzonderhedenVerbruik is ongeveer. 180 gram / pk / uur.

215 pk / 2500 rpm × 180 ×0,8 = 31,0 l/uur.

155 pk / 1800 rpm × 180 ×0.8 = 22,3 l/uur.
130 pk/ 1500 rpm × 180 ×0.8 = 18,7 l/uur
100 pk / 1200 rpm × 180 ×0,8 = 14,4 l/uur.
65 pk / 800 rpm × 180 ×0,8 = 9,0 l/uur.
Dit is een reële berekening, en verbruik zal in de praktijk veel minder zijn.

Wanneer wij varen, varen gemiddeld zo-n 900 a 1000 toeren, wat een mooie vaarsnelheid is. De kruissnelheid is 14 a 15 km waarbij 13 km verplicht is voor het CvO en rijnpatent.
Schroefas wordt vet gesmeerd
Schroef is van mangaan brons. Merk schroef, Teighnbridge.

koelsysteem voor de motor
Beunkoeling, alle motoren.

Brandstoftanks zijn gemaakt van 6mm staal, inhoud per tank ca 2000 ltr per tank. Tanks kunnen worden gescheiden alsook aan elkaar gekoppeld dmv een kraan die er tussen is geplaatst.
Elektrische installatie
Accu 1: vermogen+leeftijdTractie accu set,12 cellen merk Hawker.1230 ah Type 8pcs1000 cs.2014 2010
AcculaderMotor Yanmar 3 cil.
DynamoMase 1.S.11 50 Hz
Generator
Omvormervitron type 24/500, 120 amp
Walstroomkabelzowel rechts als links. Met 2x snoer van 30 meter, kabeldikte 4 kwadreaat 230V
Zonnepaneel8 stuks +solar regelaars
BijzonderhedenTractie accu set, geinstalleerd in 2014
In 2013: 2 start accu-s - 70AH voor Generator + Hydromotor
In 2014 hebben we een nieuwe tractie accu set, met 12 cellen in stalen bak van het merk Hawker,
Type 8PZS1000 C5 (1230 Ah), geplaatst en aan 8 zonnepanelen geschakeld.
In 2017: 2x start accu-s - 230AH voor hoofdmotor
Het systeem zo is ingesteld dat er op 4 manieren de accu-s geladen (kunnen) worden;

1. bij stil liggen worden de accu-s uiteraard door de zonnepanelen bijgeladen,
2. zodra het schip aan de walstroom ligt worden de accu-s direct vanaf de walstroom geladen,
3. of tijdens het varen worden de accu-s direct vanaf de motor bijgeladen,
4. of bijgeladen via de generator
eea gebeurd volledig automatisch wanneer het een of ander wordt aangezet, aangekoppeld en/of uit staat.
Wanneer men niet aan de walstroom ligt of aan het varen is, en wanneer de accu-s door bewolking/verbruik nog maar 50% geladen zijn, de accu-s automatisch worden bijgeladen door de generator die vanzelf op 49% aanspringt. In de praktijk springt de generator niet heel snel aan bij normaal huishoudelijk gebruik, want een beetje zon laad al snel bij. Tenzij werkelijk alle machines die elektriciteit verbruiken, tegelijk aan zou zetten, dat het verbruik groter is dan wat de zon op dat moment bij laadt.

Spanning aan boord is 220V en 24V
Navigatie en Electronica
Marifoon2xCobra marine MRF80EU
Navigatieverlichting
Radio
Uitrusting
Anker 1
Anker 1 type, gewichtBaaier ankere 225 kg
Ankerrol
Bijboot
Buiskap met achtertent
Buitenboordmotor
Buitenkussenszgan taupe
Davits
Dekwaspomp
Landvasten
Pikhaak
Stootwillen
Zeerailing
Zeerailing hoogte90cm
Zwemtrap
BijzonderhedenAlle voorbereidingen voor het plaatsen van een autokraan zijn door ons in het begin getroffen. De standpaal achter het ankelier voor op de punt om een kraan op te plaatsen, alsook de hydraulica voor de besturing van een kraan is al aanwezig. De bedoeling van de kraan was om eventueel de motor(en) van mijn man in het vooronder te kunnen takelen. De kraan is er dusver niet van gekomen omdat mijn man de motoren heeft verkocht.
Veiligheid
Afsluiters2
Boordverlichting
Brandblusser3x
Gasbun
Gascertificaat
Gasdetector
Gasslang jaartal2017
Gastoestel gekeurd in2017
Inbraakalarm
Loopplank
Misthoorn
Reddingsboei
Reddingslijn
Reddingvesten
Ruitenwisser
Scheepshoorn
Schijnwerper
Toplicht
Waterdichte schotten2x
Logboek schip
CE Handleiding
Facturen onderhoud
Gebruikershandleiding
Gebruiksaanwijzingen apparatuur
Kadasterregistratie
Motorhandleiding
Schip in de verhuur geweestNee
Romp, verf & vlak
Verfsysteem onderwaterschipGestraald, vervolgens opgebouwd uit 4 laags 2comp. verfsysteem. 1 x zinkstofcompound, 2x epoxy, 1 x aflak in kleur
Kleur onderwaterschipZwart
Wanneer aangebracht2010
Dikte staal onderwaterschip8mm
Verfsysteem rompHetzelfde systeem als onderwaterschip
Verfsysteem binnenkant rompBovenbouw gespoten in roestwerende coating, romp in tectylcoating van valvoline
Kleur rompBeige
Wanneer aangebracht2010
Dikte staal romp6mm
Verfsysteem opbouwHetzelfde systeem als onderwater en romp
Kleur opbouwBeige/grijs
Wanneer aangebracht2010
Dikte staal opbouw6mm
Dubbelingenin 2006 8mm
Vlakrapport aanwezig
Vlakrapport datum2008
BijzonderhedenSchip is gestraald en vervolgens een 4-lagen verfsysteem aangebracht tw:
1. een laag 2-comp. zinkstofcompound
2. een laag 2-comp. epoxycoating
3. een laag 2-comp. epoxycoating
4. een laag eendelige 2-comp aflak

inwendig is het schip gespoten; de bovenbouw in een roestwerende coating en de romp in een tectylcoating
van valvoline.
inwendig is het schip gespoten; de bovenbouw in een roestwerende coating en de romp in een tectylcoating
van valvoline.
Algemeen postadres Hendrik Bulthuisweg 2
8606 KB SNEEK
0031 (0)515 560 410
0031 (0)6 54723943
info@scheepsmakelaardijgoliath.nl
www.scheepsmakelaardijgoliath.nl
Deze documentatie is met zorg samengesteld. Aan de inhoud kunnen echter geen rechten worden ontleend.
Neemt u s.v.p. contact op met de desbetreffende makelaar die het schip in zijn portefeuille heeft.
De maten en gewichten hoeven geen exacte maten te zijn. Wijzigingen voorbehouden.
Wij raden altijd een expertise aan.

Meer informatie









CAPTCHA Image [Andere afbeelding]